7 March 2012

ouh ayahku..

assalamualaikum....
sihat ke semua rakyat belog ni??demam?
alolorr..kesiannya...makan ubat yek !
kalau dah sihat..sambung bace entry ni..haha
kali ni nak cerite sikitlah pasai pengorbanan ayah,abah,papa dan walid2x sekalian...
walaupun da ramai yang buat entry pasal ni..tak ape..biar saye"nadrah"
tolong buatkan lagi..tak apekan.

selama ni memang kita tahu nak hidup senang je..kalau boleh bila mintak mesti nak ade depan mata...tak kirelah..*selalunye mase kite kecil..
bila pergi jalan-jalan tup..tup..ternampak mainan..
bile tak dapat nangis....
hah ! macam tu la kite2 ni..
bila  kita makin meningkat remaja pulak...
mesti ayah kitalah yang paling pening nak fikir duit...
nak hantar anak sambung belajar..biar mase depan anak dia cerah,
kerja dah la tak kenal erti penat...
tambah pulak kalau sesetengah bapa kita yang jenis kerja berat..
setiap hari angkat berat,kalau tak kerja mane nak dapat duit..
nak bagi isteri,anak-anak makan..
cubelah kita bayangkan..bapa kite yang umurnye dah mencecah 50 tahun ketas.
masih kuat lagi guna tulang empat kerat dia...walau penat mane pun..masih gigih bekerja..kan.kan..

yang ni pasal my walid~kadang-kadang sedih pulak...
bila tibe hari raya...
ayah masih lagi pakai baju yang lame-lame..
bile mak suruh beli baju baru...
ayah mesti jawab "biar aku tak ade baju baru..biarlah anak-anak kita merasa pakai baju cantik-cantik " 
sedih sangat bile dengar ayat macam tuh..
ayah jarang nak beli baju yang baru ...melainkan..kalau dah tak boleh nak dipakai lagi...baru nak beli..
banyak sangat pengorbanan ayah kite2 kan...
kadang-kadang kita tak sedar pun..
umm, teringat pulak nadrah mase
ayah marah2...lepas tuh...ayah keluar senyap2x pergi beli burger untuk nadrah,terkejut jugak,nadrah tak adelah merajuk...sampai nak kurungkan diri dalam bilik... buat ape nak merajuk dah memang salah diri sendiri..
tak sangka pulak ayah nak pujuk...
terime kasih sangat2 ayah..
hermmm....so..hargailah seorang ayah...
kadang2 ayah kite pon pernah merajuk..just diorang pendam,taknak bagi orang lain tahu,pernah ke kita tahu ayah kite merajuk???
orang tua2 cakap >bila makin tua mudah merajuk<
jadi jagelah perasaan mak ayah kita... 

***hehehe..sory la..ayat cam orang tak reti susun***
baru belajar..wawawa



 


1 comment:

Cik Aya said...

besar pengorbann ayah kite..sama-sma kite renungkan untuk gembirakan ibu bapa
:p