6 May 2015

dYnogsist to shohwatul baiti

+



Dulukan , cita-cita aku nak jadi penyanyi nasyid,tapi ni semua masa aku darjah 1 Aku ingat sebab masa tu cikgu suruh tulis dalam rekod pelajar cita-cita nak jadi ape.hahaha bila aku ingat balik memang kelakar .yela bebudak masa tu pilih cita-cita sebab ikut persekitaran .
bila dah menengah masuk mahaad.cita-cita nak jadi arkitek . beza dengan apa yang aku belajar haha lahai,
tapi bila dah ipt ambil course kaunseling islam . Memang pelik gila impian harapan aku masa tu mana taknya lari sampai 360 darjah ! walaupun semua ni aku terpaksa baru sekarang aku sedar kenapa mak aku suruh ini suruh itu betullah apa yang aku dengar selama ini .. pilihan orang tua ni ada sebab.Memang aku sayang gila dekat mak aku.muah ciked mak ! aku cerita kisah aku pasal semua ni menyebabkan aku rasa aku bahagia dan cita-cita sebenar aku ada di hadapan aku .
rasanya cukup dah kot sejarah hidup aku tu haha. meh nak cerita sikit pasal DYnogsist ni .

DYnogsist ni sebenarnya consultant kitorang. Dah sem last baru wujud benda alah ni hihik. asal mula mula kitorang tercetus idea nak wujudkan consultant ni time tu kitorang dapat assignment dari Pn.dee (lecture kaunseling) assignment ni kitorang kena buat macam kem kepimpinan la. first sekali sekolah yang bertuah tu sekolah rendah tasek damai ipoh . tapi seriously, aku tak pernah sekali pun jadi fasilitator ni la first time aku mencorak pengalaman aku sendiri ,huuuu tenkiu pn dee bagi peluang dekat saya dengan kawan yang lain. nak dijadikan cerita la kan , lepas kem dekat sekolah tu tak sangka lah pulak sekolah tu jemput lagi kitorang untuk kem kepimpinan pelajar situ .so memang berjayalah program yang kitorang handle tu lepas je sekolah tasek damai tu punya program tak disangka sangka la rezeki kami mencurah curah .mana taknya  nama consultant kitorang ni diwangi wangikan dekat sekolah sekolah yang lain . alhamdulillah Allah permudahkan semuanya .

start dari tu fakruddin bin aziz as ceo for shohwatul baiti ( dYnogsist ) telah mewujudkan consultant ini dengan terlalu baik hahaha terima kasih fakhrul sudi bertungkus lumus buat semua ni untuk company kita and yang paling penting kakak sulung kami kak ira yang tersayang banyak bagi kata semangat dan dialah tulang belakang kami bila down dia sentiasa ada . hehe thanks to  team SB.

*sambungan bakal menyusul

pic ni masa kem ibadah for sk sri Ampang Ipoh.
 

No comments: